Språk/Language

Kontakta oss

Du har flera möjligheter att kommunicera med Finspångs kommun. Det kan till exempel ske genom e-tjänster, e-post, brev, telefon direkt till handläggare eller växel, sociala medier eller personliga besök.

All e-post till kommunen skickas i första hand till brevlådan kommun@finspang.se.
Den bevakas alltid under kommunens öppettider.

Observera att frågor och synpunkter som skickas och skrivs till kommunen är allmän handling och att vem som vill har rätt att ta del av innehållet.

Politiker

Berit Martinsson (S)
Ordförande
Kommunfullmäktige

070-675 48 01
berit.martinsson@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Ulrika Jeansson (S)
Kommunalråd/ordförande
Kommunstyrelsen

072-725 65 10
ulrika.jeansson@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Fler politiker

Kommundirektör, chefer i sektorer och centrala avdelningar

Anders Axelsson
Kommundirektör
Ledningsstaben

0122-850 47, 070-278 62 00
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Anette Asklöf
Ekonomichef
Ekonomi- och styrningsavdelning

0122-850 25
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Helené From
Samhällsbyggnadschef
Sektor samhällsbyggnad

0122-850 60
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Annica Ottosson
Socialchef
Sektor social omsorg

0122-850 59
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Cecilia Carlén
Tillförordnad utbildningschef

0122-855 15
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Kerstin Sjöberg Axelsson
Sektorschef
Sektor vård och omsorg

0122-853 24
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång

Presskontakter

Robert Davidsson
Presskommunikatör
Kommunikationsavdelningen

0122-851 37, 070-283 06 59
robert.davidsson@finspang.se

Maria Samson
Kommunikations- och digitaliseringschef
Kommunikationsavdelningen

0122-850 13, 072-084 06 33
maria.samson@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 FINSPÅNG

Leverantörsfakturor

Vi tar emot e-fakturor för att få en mer effektiv och säker process, både för våra leverantörer och för oss som kund.

Fördelar för dig?

  • En effektivare och säkrare process, där inga fakturor kommer bort.
  • Minskad miljöpåverkan genom att utskrift och transport inte behövs.
  • Det tar i regel högst 15 minuter aktiv arbetstid att komma i gång.
  • Samma e-fakturalösning kan användas mot många av dina kunder.

Hur går det till?

Vi har valt att arbeta med Svefaktura, vilket är det vanligaste formatet på e-fakturor i Sverige. Observera att det inte handlar om faktura per mejl eller PDF.

Kanske kan du skicka e-fakturor från ditt ekonomisystem direkt till oss eller via Inexchange. Annars tillhandahåller Finspångs kommun en möjlighet att gratis skicka e-fakturor (upp till 100 fakturor per år) via Inexchange Web. Läs mer om Inexchange i PDF-filen nedan:

Information om Inexchange (pdf-fil 260 Kb, öppnas i nytt fönster).

Vid stora fakturamängder kan vi ta emot EDI-fakturor. Kontakta oss på fakturor@finspang.se.

Vill du ändå skicka pappersfaktura ska den skickas till en särskild fakturadress:

Finspångs kommun
Box 5
612 21 Finspång

Märk fakturan med aktuell referenskod

Alla fakturor, oavsett format, ska vara märkta med en referenskod. Referenskoden får du av den som beställer varorna eller tjänsterna.

Referenskoden består av två bokstäver (ZF) och sex siffror. Om beställaren inte uppger referenskoden uppmanar vi dig att be om den. Undantag gäller socialtjänstens klientfakturor och utländska fakturor.

Det är viktigt att det framgår av fakturan vad den avser. Om fakturan hänvisar till en följesedel eller specifikation måste den bifogas fakturan.

Ange alltid beställarens referenskod. Komplettera gärna med leveransadress, namn, rekvisitions- eller beställningsnummer på fakturan. Det underlättar för oss i den interna hanteringen.

30 dagars betalningsvillkor

Våra betalningsvillkor är 30 dagar efter fakturans ankomst eller godkänd leverans om den infaller senare. Detta gäller om inte annat överenskommits i avtal med leverantören. Vi accepterar inte expeditions-, fakturerings- eller liknande avgifter eller undantag från räntelagen. Avtal om andra betalningsvillkor ska godkännas av inköpssamordnare eller ekonomichef.

Vi kan skicka tillbaka ofullständiga fakturor för komplettering. Förfallodagen flyttas då till 30 dagar efter mottagandet av den nya kompletta fakturan.

Reklam och annan information

Reklam och annan liknande post som skickas till vår fakturadress kastas. Det sker ingen vidarebefordran till avsedd mottagare.

Centrala kontaktuppgifter

Finspångs kommun
Bergslagsvägen 13-15
612 80 Finspång

kommun@finspang.se
0122-850 00
Fax: 0122-850 33

Organisationsnummer: 212000-0423

Öppettider i kommunhuset

Ordinarie öppettider helgfria vardagar
Reception och telefonväxel
Måndag-fredag kl. 7.45-17.00